Stavba vyřešila jednu z nejdůležitějších částí Velkého městského okruhu, konkrétně propojení východní a severní části. Svedením dopravy do Královopolských tunelů (dvě dvoupruhové tunelové trouby délky 1237 a 1258 m) došlo k potřebnému uvolnění místních komunikací od průjedné dopravy v městě Brně. Součástí stavby je kromě samotných tunelů také významná třípatrová mimoúrovňová křižovakta Žabovřeská - Hradecká na východní straně tunelů, spojená s mimoúrovňovou křižovatkou Hradecká - Královpolská. Přímo nad tunely došlo ke kompletní přeměně ul. Dobrovského
S ohledem na značný zásah do území je součástí také množství pěších tras, převáděných pomocí lávek, a zejména množství významných protihlukových opatření. V rámci stavby došlo také ke kompletní rekonstrukci inženýrských sítí a následné výsadbě rozsáhlého množství zeleně, které stavbu vhodně zakomponovaly do území.