Stavba řeší úsek velkého městského okruhu v Brně mezi MÚK Hlinky a MÚK Kníničská. Stávající dvoupruhová silnice byla rozšířena na čtyřpruhovou směrově oddělenou v délce 950 m. Komunikace je zachována v původní stopě podél tramvajové trati. S hlavní trasou byla rovněž rekonstruována přilehlá MÚK Kníničská a doplněny nové prvky komunikací (protihlukové stěny, bezpečnostní zařízení, portály dopravního značení, veřejné osvětlení, atd.). V území došlo k rozsáhlým přeložkám a ochraně inženýrských sítí, zásadní byla přeložka páteřního vodovodu DN 600 a ochrana kmenových stok města Brna. Důležitá je také vybudovaná obslužná komunikace Žabovřeských luk (cca 850 m) pro zajištění stávající i výhledové funkce přilehlého území. Byly zřízeny nové chodníky, které jsou přes VMO mimoúrovňově propojeny novou lávkou.
Stavba zahrnovala také rekonstrukci souběžné tramvajové trati v délce 270 m, včetně tramvajové zastávky Bráfova. Součástí stavby je také rozsáhlá výsadba nové zeleně (stromy, keře, popínavé rostliny).
Společnost PK OSSENDORF zajištovala od prvopočátku stavby výběr vhodného technického řešení, následně kompletní projektovou přípravu od dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a výběr zhotovitele. Během výstavby zajišťovala funkci autorského dozoru.