Projekt řeší rozšíření druhého nejdůležitějšího úseku dálnice D1 přes Brno, konkrétně v km 197,500, a to stávající mimoúrovňovou křižovatku MÚK Brno-jih (křížení D1 a D2). Přestavba zahrnuje kompletní změnu technického řešení, spočívající v odstranění stávajících nevyhovujících křížení všech měsrů pomocí polopříých větví. Dojde tak ke zrušení dnešních kongescí nákladní dopravy, která se musela křížit v krátkých průpleových úsecích. Součástí je také změna vedení tranzitní dopravy mimo stávající kolektorové vozovky, kde dnes dochází k nevhodným křížením tranzitní nákladní dopravy a místní osobní.
Stavba zahrnuje výstavbu 17 místů a 23 zdí. Podmínkou realizace je maximální zachování provozu, což z této složité stavby tvoří extrémně náročný úkol na plán organizace dopravy. Eliminace dopadů do okolí je zajištěna pomocí rozsáhlých protihlukovách opatření a doprovodné výsadby a kompletní úpravy odvodnění na moderní řešení vč. předčistění vod.
Společnost PK OSSENDORF zajištovala úvodní podkladové studie a kapacitní posouzení s volbou vhodného uspořádání, spolupráci na posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA), zajištění územního rozhodnutí, stavebního povolení a dokumentace pro výběr zhotovitele
Nedílnou a složitou součástí je také kompletní majetkoprávní příprava vč. zajištění výkupů pozemků.