Projekt řeší rozšíření nejdůležitějšího úseku dálnice D1 přes Brno, konkrétně v km 194,560-196,000. Jedná se o úsek mezi MÚK Brno-centrum (křížení D1 a ul. Vídeňské) a MÚK Brno-jih (křížení D1 a D2). Rozšíření na šestipruhové uspořádání zajistí púrodloužení dnešních krátkých / chybějících připojovacích a odbočovacích pruhů, které jsou dnes stežejním problémem průjezdnosti tímto úsekem. Součástí stavby je kompeltní přestavba mostních objektů, kompletní úprava odvodnění na moderní řešení vč. čistění vod, vybudování protihlukových stěn a výsadba doprovodné zeleně pro zachycení nečistot z vozidel a dopravy.
Společnost PK OSSENDORF zajištovala úvodní podkladové studie a kapacitní posouzení s volbou vhodného uspořádání, spolupráci na posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA), zajištění územního rozhdonutí a stavebního povolení.
Nedílnou a složitou součástí je také kompletní majetkoprávní příprava vč. zajištění výkupů pozemků.