Cílem této technicko – ekonomické studie je kompletace a aktualizace doposud zpracovaných projekčních dokumentací, které všechny řešily přeložku silnice I/37 západně od města Žďár nad Sázavou v délce trasy cca 6,0 km, a to v návrhové kategorie S9,5. Součástí aktualizovaného řešení je také revize trasy na základě podmínek z platné dokumentace EIA 12/2022. Podstatnou částí studie je také zpracování ekonomického hodnocení návratnosti stavby (HDM-4) včetně vytvoření modelů intenzit dopravy.
Dopravní situace ve Žďáru nad Sázavou v současné době odráží stav, kdy městem historicky prochází dvě státní silnice I. třídy, které s sebou nesou kromě městské zdrojové a cílové dopravy také tranzitní nákladní dopravu. Silnice I/37 představuje významný silniční tah, který je dnes přes Žďár nad Sázavou veden středem města. Silnice I/19 (Nezbavětice – Sebranice) pak přivádí silniční dopravu od Havlíčkova Brodu přes Hamry nad Sázavou do středu města také. Přeložením silnic se očekává odvedení zejména tranzitní dopravy a umožnění rozvoje města vč. dopravní napojení v místech nových křižovatek. Plochy pro výrobu a skladování jsou situovány především v jižní části města. Vybudování obchvatu města představuje reálnou možnost snížení dopravní zátěže ve středu města a napojit např. rozvíjející se městských části Stalingrad / Klafar.
I přes značené stavební náklady bylo prokázáno, že stavba přináší přínosy, zejména přínosy z úspory času (doba jízdy) a zvýšení bezpečnosti dopravy uprostřed města.