Stavba řeší jeden z úseků plánované dálnice D43, která byla s ohledem na koncepci dálniční sítě v ČR přečíslována na sil. I/73. Stále se ale jedná o významnou čtyřpruhovou směrově dělenou komunikaci, zlepšující neutěšenou situaci na tahu Brno - Svitavy, zajištující propojení sever - jih na Moravě.
Silnice je navržena v historické stopě tzv. Hitlerovy dálnice. S ohledem na moderní požadavky bude však vybudována kompletně jiným způsobem, zahrnující množství kompenzačních opatření (výsadba zeleně, nové mokřady a louky, protihlukové valy a clony). Na úseku celkem 7km zahrnuje 3 nové mimoúrovňové křižovatky (MÚK) a napojení na stávající stav do doby dobudování navazujících úseků.
Dostupnost okolního území zajistí řada přemostění a přeložek stávajících komunikací a také soubor polních cest.
Společnost PK OSSENDORF zajišťuje na projektu kromě zpracování DÚR vč. inženýrské a majetkoprávní činnosti také předchozí vyhledávací a technické studie, díky kterým bylo již v předstihu zajištěno kladné posouzení vlivu stavby na životní prostředí (tzv. EIA).