Stávající silnice je dnes vlivem vysokého dopravního zatížení a nevyhovující šířky ve špatném stavu. V rámci projektu bylo navrženo kromě samostné opravy konstrukce vozovky také celké rozšíření na kategorijní šířku S 7,5. V rámci této modernizace a homogenizace tahu dojde rovněž ke kompletní rekonstrukci odvodnění, které bude nově řešeno pomocí zadržení vody v krajině v retenčně vsakovacích příkopech. Stavba jako celkem přinese zlepšení nejen pro řidiče, ale také pro okolní krajinu.
Součástí stavby v délce 4km je vyřešení přejezdu přes žel. trať a zvýšení nivelety komunikace nad úroveň Q100 řeky Jihlavy. Uprostřed stavby se nachází známá rekreační lokalita Stříbský mlýn, kde dojde k přeřešení zastávek linkové dopravy vč. vybudování vhodných nástupišť a přístupu na zastávky. Dotčené inženýrské sítě budou v celém rozsahu stavby přeloženy nebo vyměněny.
Společnost PK OSSENDORF zajistila na projektu dokumentaci pro územní rozhodnutí, v r. 2024 bude projekt prokračovat zpracováním Dokumentace pro stavební povolení a majetkprávní přípravou.